Šveicarijos federalinio technologijos instituto Ciuriche mokslininkai padarė nedidelę revoliuciją – jų sukurta plona elektroninė membrana, 100 kartų plonesnė už žmogaus plauką, informaciją gali perduoti net suvyniota ir sulankstyta.

Mokslininkai tikisi, kad šią itin ploną technologiją bus galima naudoti lanksčiuose saulės elementuose, sportui skirtuose drabužiuose, smegenų jutikliuose ir kontaktiniuose lęšiuose. Pavyzdžiui, ligoninėse gydomi pacientai galėtų rengtis išmaniaisiais drabužiais, stebinčiais jų būklę.

Nauja elektroninė membrana tokia plona ir lanksti, kad ją galima apvynioti aplink žmogaus plauką. Nauja elektroninė membrana tokia plona ir lanksti, kad ją galima apvynioti aplink žmogaus plauką.,

Elektroninė membrana bus varoma belaidžiu ryšiu, rinks kinetinę judesių energiją arba įsikraus nuo saulės energijos.

Komentarai

Mažiausias autopilotas sveria tik 2 g

Orlaivių inžinieriai iš Delfto (Nyderlandai) sukūrė 1 euro monetos dydžio autopilotą „Lisa/S“.

Raketas pakeis kosminės laidynės

Raketos yra brangios, techniškai sudėtingos, be to, teršia aplinką. Todėl JAV bendrovė „Slingatron“ nusprendė žengti dar nepramintu keliu kosmoso istorijoje.

Mokslinė fantastika mikroschemoje

Mokslinės fantastikos idėja apie galimybę akimirksniu persikelti didelį atstumą dar kurį laiką išliks svajonė.

Elektrinis laineris pats gaminasi energiją

Iš automobilių perimta technologija pavers lėktuvus ekologiškesniais.

Dalelių greitintuvas telpa ant darbo stalo

Dalelių greitintuvas – vienas svarbiausių fizikų įrankių, kurie padeda suprasti Visatos sandarą. Paprastai prietaisai yra kelių šimtų metrų dydžio ir kainuoja milijardus JAV dolerių.

Ausis kuria energiją (1)

Ausiai klausantis, per membraną elektronai patenka į vidinę ausį, kur ploni jusliniai plaukeliai fiksuoja garso bangas.

Branduolinė energija gelbėja milijonus gyvybių

Klimatą tyrinėjantys JAV mokslininkai iš NASA ir Kolumbijos universiteto Niujorke apskaičiavo, kad naudojant branduolinę energiją, o ne iškastinį kurą 1971–2009 m. buvo išsaugota apie 1,84 milijono gyvybių.

Nanokempinėlė sugeria nuodus

Netrukus gydytojai galės toksinus iš pacientų kraujo šalinti su nedidele nanokempinėle.

Robotas iššoka 30 kartų aukščiau už savo ūgį

Harvardo universiteto (JAV) mokslininkai sukūrė robotą, pasižymintį sprogstama šuolio jėga.

Žiurkės gali matyti infraraudonąją šviesą

Į smegenis įsiuvę implantą, Diuko universiteto (JAV) mokslininkai suteikė žiurkėms gebėjimą matyti infraraudonųjų spindulių bangas.

Sėdynės užraktas nuo vagysčių

Norėdami sumažinti dviračių vagysčių skaičių, trys dizaino studentai iš Pietų Korėjos sukūrė į sėdynę įtaisytą dviračio spyną, jis pavadinta „Saddle Lock“.

Programėlė laisto vazoninius augalus

Augalais nemokantys pasirūpinti žmonės dabar gali sulaukti pagalbos.

Kamuolys su kamera

Mokslininkai iš Japonijos elektrokomunikacijų universiteto sukūrė amerikietiškojo futbolo kamuolį su įmontuota kamera, kad žiūrovai rungtynes galėtų matyti iš kamuolio perspektyvos.

Moliuskai atskleidžia teršalus vandenyno dugne (1)

Ateityje moliuskai gali tapti labai svarbiu ginklu kovoje su naftos teršalais vandenyno dugne.

Griežtai kalbant, veidrodis yra bespalvis. Kad daiktas būtų spalvotas, jis turi sugerti kai kurias šviesos bangas, o kitas atspindėti.

Dviračių juostą rodančios šviesos

Jei norite važiuoti dviračiu keliais, kuriuose nėra dviračių juostos, „Xfire“ siūlomas dviračių juostos apšvietimas gali būti nebloga investicija.

„Tetris“ su lempomis

Beveik visi esame žaidę „Tetrį“ kompiuteriu. Dabar galite žaisti ir savo svetainėje.

Popieriaus juostelė parodo išmatas vandenyje (1)

Mokslininkai iš Makmasterio universiteto (Kanada) sukūrė mažas bioaktyvias popieriaus juosteles, galinčias per mažiau nei pusvalandį nustatyti bakterijų E. Coli kiekį vandenyje poilsio zonose.

Prenumeruok žurnalą „Iliustruotasis mokslas“ metams ir mėgaukis žiemos pramogomis Druskininkuose

Dabar užsakius ir apmokėjus metinę prenumeratą dovanojamas kuponas, suteikiantis teisę 4 val. slidinėti žiemos pramogų komplekse „Snow Arena“.